Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÜZLETELŐ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÜZLETELŐ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÜZLETELŐ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÜZLETELŐ klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mi is az a BTL?
Amemennyiben egy kicsit jobban utánajárunk, láthatjuk, hogy a szakirodalom több megközelítést is alkalmaz a BTL definiálására.
BTL definíció 1
Az egyik szerint a BTL kategóriába tartozik minden olyan hirdetési és reklámeszköz, amelyet nem terhel ügynökségi jutalék. Viszonylag tág értelmezés, hisz ebben az esetben pontosan tisztázandó, mi számít ügynöki jutaléknak, így nem a legkonkrétabb.
BTL definíció 2
Egy másik, fent is említett elmélet szerint BTL mindaz, ami nem tartozik a klasszikus reklámformák közé, azaz nem újsághirdetés, tv- vagy rádióspot, kültéri, vagy egyéb közterületi plakát. Itt is vannak határesetek, hiszen egy szabadtéri plakát az általában az ATL (Above The Line) média része, de ha már mellé áll egy-két csinos lány, akik a járókelők kezébe adnak egy szórólapot, mintaterméket, az már a BTL egyik eszköze, mellyel próbálják közvetlenebbé tenni a vásárló és termék közötti kapcsolatot és lerövídíteni a vásárlás sokszor kacifántos útját.
Az első nézethez hasonló az az álláspont is, miszerint a BTL kommunikáció során az eszköz a hirdető kezében van, így pl. a PR, csomagolás, saját újság, promóciók, stb.
A más-más megközelítés ellenére látható, hogy a végeredmény szinte ugyanaz. A BTL kommunikáció lényege, az ügyféllel való közvetlen és személyes kapcsolat kialakítása, ahol leendő ügyfeleinket bevonjuk a kommunikációba és visszajelzéseket kapunk tőlük, párbeszédre ösztönözzük őket, az újdonságokat élményszerűen tálalhatjuk, testreszabott információt nyújtva partnereinknek.
A BTL és a költséghatékonyság
Egy másik, nem elhanyagolható szempont a BTL esetében, hogy a kommunikáció költséghatékonyan valósul meg, szemben az ATL-lel: egy hagyományos utcai plakát, vagy újsághirdetés több milliós árához képest (ami egyébként sok esetben szinte semmilyen üzletett nem hoz, így egyenlő a pénzkidobással), mondjuk egy jól átgondolt online marketing steratégia és egy ennek megfelelően létrehozott weboldal jóval kisebb befektetést igényel, és mellesleg a megtérülés is jóval gyorsabb. Mindemellett egy weblap évekig termeli a pénzt minimális költségek mellett, míg az ATL során sokszor vagyonokat kell költeni egy-egy offline médiakampány során.
A BTL területei
Ahogy fejlődik a mareketingkommunikáció, úgy bővül a BTL eszköztára is, a legfontosabb területei a következők:
Mindegyiket tovább lehet bontani, és sok esetben egymásra épülnek, hiszen egy DM levél kiküldéséhez a címzett előzetes hozzájárulás kell, a spamként történő azonosítás elkerülése érdekében, amit sok esetben egy telefonnal oldhatunk meg (TM). A legjobb eredményt eléréséhez is általában a külömböző eszközök kombinálása szükséges, és az első lépés itt is a jól átgondolt és minden szempontot figyelembe vevő tervezés kell, hogy legyen, ami az egész kampány sikerességét alapozza meg,legyen az offline, vagy online.
Kapcsolódó internet marketing cikkek:
Online média ügynökség: Ó, Tőlük ments meg Uram minket!
Keresőmarketing, keresőoptimalizálás, a "nagy tudomány"
Mi is az, és mire jó az online PR?
Honlapot szeretnék készíttetni, de mindenki mást ígér, mi itt az igazság?
Látogatottság elemzés és mérés ingyen!
A honlapkészítés pénzkidobás.
Saját honlap –hogyan fogjunk hozzá? A hatékony honlapkészítés fortélyai I. A keresőmarketing nem elég!
Saját honlap –hogyan fogjunk hozzá? A hatékony honlapkészítés fortélyai II. A Design nem elég!
|
|
Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Gyógyítsd meg magad!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Én ezt választottam - És Te?
Minikurzus ingyenesen válassz kedvedre
Bizonytalan, kezdő vagy, csalódtál az MLM-ben, vagy elakadtál?
MLM siker