üzlet: BTL kommunikáció

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mi is az a BTL?

 

Amemennyiben egy kicsit jobban utánajárunk, láthatjuk, hogy a szakirodalom több megközelítést is alkalmaz a BTL definiálására.

 

BTL definíció 1


Az egyik szerint a BTL kategóriába tartozik minden olyan hirdetési és reklámeszköz, amelyet nem terhel ügynökségi jutalék. Viszonylag tág értelmezés, hisz ebben az esetben pontosan tisztázandó, mi számít ügynöki jutaléknak, így nem a legkonkrétabb.


BTL definíció 2

 

Egy másik, fent is említett elmélet szerint BTL mindaz, ami nem tartozik a klasszikus reklámformák közé, azaz nem újsághirdetés, tv- vagy rádióspot, kültéri, vagy egyéb közterületi plakát. Itt is vannak határesetek, hiszen egy szabadtéri plakát az általában az ATL (Above The Line) média része, de ha már mellé áll egy-két csinos lány, akik a járókelők kezébe adnak egy szórólapot, mintaterméket, az már a BTL egyik eszköze, mellyel próbálják közvetlenebbé tenni a vásárló és termék közötti kapcsolatot és lerövídíteni a vásárlás sokszor kacifántos útját.

 

Az első nézethez hasonló az az álláspont is, miszerint a BTL kommunikáció során az eszköz a hirdető kezében van, így pl. a PR, csomagolás, saját újság, promóciók, stb.

A más-más megközelítés ellenére látható, hogy a végeredmény szinte ugyanaz. A BTL kommunikáció lényege, az ügyféllel való közvetlen és személyes kapcsolat kialakítása, ahol leendő ügyfeleinket bevonjuk a kommunikációba és visszajelzéseket kapunk tőlük, párbeszédre ösztönözzük őket, az újdonságokat élményszerűen tálalhatjuk, testreszabott információt nyújtva partnereinknek.

 

A BTL és a költséghatékonyság

 

Egy másik, nem elhanyagolható szempont a BTL esetében, hogy a kommunikáció költséghatékonyan valósul meg, szemben az ATL-lel: egy hagyományos utcai plakát, vagy újsághirdetés több milliós árához képest (ami egyébként sok esetben szinte semmilyen üzletett nem hoz, így egyenlő a pénzkidobással), mondjuk egy jól átgondolt online marketing steratégia és egy ennek megfelelően létrehozott weboldal jóval kisebb befektetést igényel, és mellesleg a megtérülés is jóval gyorsabb. Mindemellett egy weblap évekig termeli a pénzt minimális költségek mellett, míg az ATL során sokszor vagyonokat kell költeni egy-egy offline médiakampány során.

 

A BTL területei

 

Ahogy fejlődik a mareketingkommunikáció, úgy bővül a BTL eszköztára is, a legfontosabb területei a következők:

  • Online marketing
  • Public Relations (PR)
  • Direkt marketing (DM)
  • Costumer Relationship Management (CRM)
  • Sales promotion
  • Eladáshelyi reklámeszközök (POS, POP)
  • Szponzoráció
  • Telemarketing (TM)

 

Mindegyiket tovább lehet bontani, és sok esetben egymásra épülnek, hiszen egy DM levél kiküldéséhez a címzett előzetes hozzájárulás kell, a spamként történő azonosítás elkerülése érdekében, amit sok esetben egy telefonnal oldhatunk meg (TM). A legjobb eredményt eléréséhez is általában a külömböző eszközök kombinálása szükséges, és az első lépés itt is a jól átgondolt és minden szempontot figyelembe vevő tervezés kell, hogy legyen, ami az egész kampány sikerességét alapozza meg,legyen az offline, vagy online.

 

Kapcsolódó internet marketing cikkek:

 

BTL és az online marketing

Online média ügynökség: Ó, Tőlük ments meg Uram minket!

Keresőmarketing, keresőoptimalizálás, a "nagy tudomány"

Mi is az, és mire jó az online PR?

Online PR vs. offline PR

Honlapot szeretnék készíttetni, de mindenki mást ígér, mi itt az igazság?

Pályázat honlapkészítésre

Látogatottság elemzés és mérés ingyen!

Ezt mi is "elkúrtuk"

A honlapkészítés pénzkidobás.


Saját honlap –hogyan fogjunk hozzá? A hatékony honlapkészítés fortélyai I. A keresőmarketing nem elég!


Saját honlap –hogyan fogjunk hozzá? A hatékony honlapkészítés fortélyai II. A Design nem elég!

Saját honlap –hogyan fogjunk hozzá? A hatékony honlapkészítés fortélyai III. A keresőmarketing és a jó design (szép honlap) nem elég!

Címkék: btl kommunikáció marketing

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu