üzlet: A 2007-es Üzleti Etikai Díj nyertesei

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ÜZLETELŐ klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1009 fő
  • Képek - 101 db
  • Videók - 102 db
  • Blogbejegyzések - 1704 db
  • Fórumtémák - 420 db
  • Linkek - 175 db

Üdvözlettel,

ÜZLETELŐ klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

a 2007. évi Üzleti Etikai Díjat

öt hazai székhelyű vállalatnak. Az idei díjátadás már a nyolcadik a sorban. A díjat 2000-ben alapította László Ervin filozófus professzor (Budapest Klub alapítója) és Demcsák Mária főszerkesztő (Piac és Profit Üzleti magazin)

A díjalapítók: László Ervin professzor és Demcsák Mária, a Piac és Profit magazin főszerkesztőjeA díjalapítók: László Ervin professzor és Demcsák Mária, a Piac és Profit magazin főszerkesztője

2007-ben Üzleti Etikai Díj nyertesei:

  • "Nagyvállalat" kategóriában: Magyar Telekom Nyrt.
  • "Nemzeti vállalat" kategóriában: Csiki-Bege Cégcsoport
  • "Középvállalat" kategóriában: Vill-Korr Hungária Kft.
  • "Kisvállalat" kategóriában: Hajtás Pajtás Futárszolgálat
  • A zsűri "Különdíja": Számalk Zrt.

A díjazottakA díjazottak

A Gálaest fővédnöke: Fodor Gábor környezetvédelmi és vízügyi miniszter volt.

Díszvendégek: László Ervin professzor és Láng István akadémikus

A díjátadás támogatói és díszvendégei: Beke Zsuzsanna kommunikációs igazgató, Richter Gedeon Nyrt, Drajkó László ügyvezető igazgató, Microsoft Magyarország Kft., és Richard Skene elnök-igazgató, Holcim Hungária Zrt.

Etikus cégek

Mintegy 37 nagy-, közepes és kisvállalat adta be idén a pályázatát a díjra. Örvendetes és egyedülálló tény, hogy többségük kisvállalat és középvállalat. A kkv-k körében egyre többen értékelik úgy, hogy az üzleti életben tanúsított magatartásukkal, felelős gondolkodásmódjukkal, cselekedeteikkel érdemesek az Üzleti Etikai Díjra.

Az üzleti etika az alapítók szerint ugyanis több, mint társadalmi felelősségvállalás, amely kultúrája a nagyvállalatok körében már örvendetesen és általánosan elterjedt, sőt, elvárható gyakorlattá vált. Az üzleti etikai díj szempontrendszerében ezen túl ugyanolyan fontossággal bír a környezettudatosság, az adományozás, a szűkebb környezet jólétének segítése, mint a munkavállalóinkkal és az üzleti partnereinkkel együttműködő, azok érdekeit is figyelembe vevő magatartás, szemlélet.

Az etikusan működő vállalat jellemzője még az, hogy megpróbálja a klímaváltozás hatásainak csökkentése érdekében átalakítani termékét, szolgáltatását, üzleti és emberi szempontjait, akár a közvetlen profitérdekei ellenében is. Ez az elvárás a díjazottakkal kapcsolatban még az előző években nem volt érvényesíthető. Az üzleti élet azonban már elérte azt a tudatosságot, melyben természetese módon jelen van Földünk élhetőségének fenntartása érdekében tettek, cselekedetek.

A nyertesekről

"Kisvállalat" kategória: Hajtás Pajtás Futárszolgálat

Drajkó László, a Microsoft ügyvezetője és Kürti Gábor, a Hajtás-Pajtás ügyvezetőjeDrajkó László, a Microsoft ügyvezetője és Kürti Gábor, a Hajtás-Pajtás ügyvezetője

A Hajtás Pajtás Futárszolgálat (Hajtás pajtás Kft.) 1993 végén alakult. Tulajdonosai testvérek, zenészek. 2006-ban árbevételük 404 millió forint volt, dolgozói létszám: 150 fő.

A biciklis futárszolgálat mára piacvezető. Évi kétmillió kilométert tekernek futárjai, ami alatt az ő számításaik szerint százötven tonna üzemanyagtól mentesül Budapest. Mert a küldeményeiket nem autón, benzin felhasználásával szállítják. A fiatalemberek mélyen elkötelezettek a környezetvédelem területén. Térítésmentes szárazelem visszagyűjtési rendszert működtetnek ügyfeleikkel. Több mint két tonna súlyt nyom már a szelektív hulladékudvarba szállított elem. A KVM Zöld generáció Díját kapták meg érte. A csak egy oldalon használt irodai papírokat összegyűjtik és óvodásoknak szállítják, elektronikus hulladékokat e-bontókba szállítják, de gyűjtenek minden mást is. Hirdetési felületeiket (hálizsák) csak környezetkímélő termékek hirdetésére adják át. Dolgozóiknak, melyek mindegyike bejelentett (ami nagyon nagy szó ebben a szakmában, s természetesen versenyhátrány okozó árnövelő hatású), Hajtás Pajtás sport és szabadidős egyesületet tartanak fenn.

Alapvető szerepük van a környezetkímélő kerékpározás népszerűsítésében. Ők indították be a Critical Mass Budapest mozgalmat, szerepet játszottak a kerékpáros miniszteri biztosi poszt létrehozásában és ügyfeleik megbecsülésében élenjárnak. Ügyfélgondozásuk a becsületességen, a megbízhatóságon és a lelkiismeretességen alapszik Kiszámítható árpolitikát gyakorolnak, tekintettel vannak ügyfeleik érdekeire.

Munkatársaik felé baráti, családi alapú gondoskodást folytatnak. Minden utcai futár javára baleset- és életbiztosítást kötnek, valamint felelősségbiztosítást finanszíroznak dolgozóik részére. Kötelező a bukósisak viselése. Pihenőidő adása, toleráns magatartás, a bajba jutottak felkarolása stb. jellemző a munkavállalóikkal szembeni magatartásukra.

A Hajtás Pajtás lényegesnek tartják, hogy a nagy árverseny ellenére minden dolgozójukat alkalmazásban foglalkoztatják.

"Nemzeti vállalat" kategória: Csiki-Bege Cégcsoport

Demcsák Mária, Drajkó László, a Microsoft ügyvezetője és dr. Csiki-Bege Lajos, a Csiki-Bege ügyvezetőjeDemcsák Mária, Drajkó László, a Microsoft ügyvezetője és dr. Csiki-Bege Lajos, a Csiki-Bege ügyvezetője

A kisteher-járművek forgalmazásával és ingatlanfejlesztésekkel foglalkozó cégcsoport 7,5- 9 milliárd forint árbevételű. Dolgozói létszám 170 fő. A családi vállalkozás vezetője, a tulajdonos, dr. Csiki-Bege Lajos szerint nagy a felelőssége a cégtulajdonosnak abban, hogy hónapról hónapra biztosítsa munkavállalóinak és azok családtagjainak az egzisztenciáját. A cégcsoport fejlesztéseit mindig a zöldenergiák felhasználása és a környezetvédelmi szempontok érvényesítése jellemezte. Büszkék a magas minőségügyi integrált rendszerükre. A cégcsoport nagyon ügyel arra, hogy olyan garanciákat adjon az általa forgalmazott és felépített termékeire, melyek hosszú távra biztonságot nyújtanak az ügyfeleiknek.

Az M3-as autópálya mellett felépített központjukban és Óbudán felépült Autoplazájukban kevesebb a gázszámla, mint egy családi házban. Az energiatakarékosság, a zöld energiák, alternatív energiák használata a cég alapfilozófiája. A veresegyházi fogászati centrumtól a 167 lakásból álló minta-lakóparkjukig, a zöldenergiák melletti elkötelezettség jegyében épülnek. Szemléletük és megoldásaik mintául szolgálhatnak a többi vállalat számára.

A Cégcsoport jelen van az egészségügy területén is. Támogatáspolitikája is az egészségügyre koncentrálódik.

"Középvállalat" kategória: Vill-Korr Hungária Villamosipari Kft.

Richard Skene, a Holcim elnök-igazgatója, Beke Zsuzsa, a Richter kommunikációs igazgatója és Gasztonyi László, a Vill-Kor ügyvezetőjeRichard Skene, a Holcim elnök-igazgatója, Beke Zsuzsa, a Richter kommunikációs igazgatója és Gasztonyi László, a Vill-Kor ügyvezetője

1990-ben betéti társaságként indult győri családi vállalkozás ma már országos kiterjedésű céggé nőtte ki magát, ám maradt családi vezetésű. Villanyszerelés, villamosipari berendezések gyártása, köz- és díszvilágítás korszerűsítés a fő tevékenységi köre. 2006. évi árbevétele 4,25 milliárd forint volt.

A VILL-KORR Hungária Kft. privatizáció és más külső segítség nélkül a szó szoros értelmében a nulláról indult. Tendereket, pályázatokat nyernek szerte az országban, nevük és munkáik ma már nem csupán a megyében és a régióban, de a fővárosban és az ország legtávolabbi szegletében is elismert szakmai védjegy. Büszkék arra, hogy mindezt úgy sikerült megvalósítaniuk, hogy közben végig a szabályos utat járták. Kiemelt adózók: adóforintjainkkal évről évre egyre nagyobb mértékben támogatják Győr városát. Munkahelyet teremtettek, ahol jelenleg közel 100 főt foglalkoztatnak. Mivel megtehetik, munkával és pénzzel segítik mindazon törekvéseket, melyeket arra érdemesnek találnak: egyházi és sportlétesítmények villamos szerelési munkáit végzik társadalmi munkában, műemlék épületeket újítanak fel, iskolákat, szakképzéseket támogatnak. Segítésük listája igen hosszú. Segítenek, ahol lehet, mert úgy gondolják: a siker kötelez!

Munkatársaik iránti figyelem, gondoskodás példaértékű, juttatási rendszerük nyugat-európai színvonalú. Rendkívül jó üzleti híre van a cégnek, partnerei, ügyfelei felé a korrektség és a minőség jellemzi őket. (Például az AUDI Hungária beszállítója annak beindulása óta). Sikeres tevékenységét a szakmában és a régióban számos díj fémjelzi. (Többek között Pro-Urbe Győr Díj).

A társaság számára egyik legfontosabb feladat a környezet védelme. Környezetközpontú irányítási rendszerrel rendelkezik, de emellett egy energia-befektető céget is létrehozott, megújuló energiaforrások projektberuházására.

"Nagyvállalat" kategória: Magyar Telecom Nyrt.

László Ervin és Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatójaLászló Ervin és Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója

A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója. A vezetékes távbeszélő-; adatátviteli és értéknövelt szolgáltatások széles körét nyújtja, Magyarország vezető mobilkommunikációs és internetszolgáltatója. A Magyar Telekom Csoport alkalmazottainak száma 12462 fő (zárólétszám 2006. december 31.-én). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona, míg a részvények 40,79%-a nyilvános forgalomban van.

A vállalatcsoport Fenntarthatósági Stratégiával rendelkezik aminek célja a társadalmi és környezeti érdekek érvényesítése a vállalat üzleti folyamataiban. Az üzleti magatartási és Etikai Kódex kiegészíti a Deutsche Telekom Csoport - így a Magyar Telekom Csoport - minden egyes tagjára alkalmazandó Működési Kódexet. A Csoport tevékenységének gerincét a legmagasabb szintű etikai elvek és normák iránti elkötelezettség képezi.

A vállalatcsoport a nemzetközileg elismert szociális standardokat nemcsak munkavállalóival szemben, hanem a szállítókkal, üzleti partnerekkel és harmadik személyekkel kötött üzletekben is betartja. A vállalat a Dimenzió Egészségbiztosítón keresztül támogatja alkalmazottai egészségmegőrzését (vállalati hozzájárulás), valamint finanszírozza a különféle szűréseken való részvételüket.

A fenntarthatósági, vállalati felelősségvállalási kérdéseinek megvitatására a Deutsche Telekom évente kétszer találkozót szervez, ahol az európai tagvállalatok mindegyike képviselteti magát. 2006-ban ezt a találkozót a Magyar Telekom szervezte. A sokszínűség elvének motiválása érdekében a Deutsche Telekom évente pályázatot hirdet a tagvállalatai között. A Sokszínűség Díjat 2007-ben a Magyar Telekom nyerte.

Az ügyfelekkel szembeni etikus viselkedés kiterjed a tartalomszolgáltatás etikai kérdéseire, az érzékeny csoportok védelmére, az internetbiztonságra, oktatásra, ügyfélkapcsolatok ápolására, speciális csoportok igényeinek figyelembevételére, termékfelelősségre, adatvédelemre, marketingkommunikációra, és az ügyfelek igényeinek megfelelő adatszolgáltatásra.

A vállalat hosszú ideje kiemelt figyelmet fordít a környezet védelmére. 2002 óta Csoport-szinten, minden tagvállalatra kiterjedő környezetvédelmi koordináció működik, amelynek vezérelvét a Csoport Környezetvédelmi Politika foglalja magában. Az ezzel kapcsolatos feladatokat a Vállalati Fenntarthatósági Csoport látja el. A Magyar Telekom vezetésével indult az a nemzetközi együttműködés a WWF és az ETNO között, melynek keretében elkészült a "Klímavédelem Fénysebességgel" című roadmap. A kiadvány arról szól, hogy miként csökkenthetjük a CO2 kibocsátást Európában akár évi 50 millió tonnával az infokommunikáció segítségével.

A Magyar Telekom Csoport az elmúlt évben 1,3 milliárd forint támogatást nyújtott alapítványoknak, egyesületeknek. Ennek egyik (jelentős) része intézményi mecenatúra keretében kulturális és oktatási intézmények fenntartására fordult, másik része pedig "A Magyar Telekom hozzáad" program pénzadomány pályázati rendszerén keresztül különböző konkrét célok megvalósítására, civil szervezetek munkájának támogatására.

A zsűri "különdíja": Számalk Oktatási és Informatikai Zrt.

Demcsák Mária és dr. Zárda Sarolta, a Számalk vezérigazgatójaDemcsák Mária és dr. Zárda Sarolta, a Számalk vezérigazgatója

A Számalk 40 éves múltra visszatekintő cég. Éves forgalmának nagyságrendje 1,9 milliárd forint. Két magánszemély meghatározó tulajdonosa van, valamint 123 főállású munkavállalója és számos szerződéses oktatója. Fő tevékenysége: informatika és a közgazdaságtan oktatása, informatikai fejlesztés.

Közép-Európa egyik legnagyobb magán-oktatási intézménye. Az intézményben évente több mint 10 ezer hallgató fordul meg. Mint oktatással, szak- és továbbképzéssel foglalkozó vállalat, a saját munkaerő képzésére is nagy hangsúlyt fektet. Fontos számára a képzett, nagy szakmai tapasztalattal rendelkező munkatársak megtartása, így kollégáikat a nyugdíj korhatár elérése után is szívesen foglalkoztatják. Az esélyegyenlőség területén a következőket lehet kiemelni a cég mindennapjaiból: a nők és a nyugdíjas korú munkavállalók aránya, az akadály-mentesítés, illetve a távoktatás és e-learning. A cég alkalmazottainak egészsége és munkakörülményei iránt nagy a figyelem. Az épületen belül kialakítottak egy edző termet, amelyet minden munkatárs korlátlanul használhat. Munkájuk színvonalát számos elismerés, díj elnyerése fémjelzi.

A Számalk Zrt. odafigyel arra, hogy mind székhelyén, mind telephelyein az épületekhez tartozó zöld részek ápoltak, rendezettek legyenek. Elsősorban a papír és energia-felhasználás csökkentésére helyezik a hangsúlyt működésük során. Mint elsősorban informatikai oktatással foglalkozó cég lehetőségeikhez mérten kevés papírt használnak. Az ügyintézés, adminisztráció folyamatában, ahol csak lehetséges mellőzik a papír felhasználását, többek között ezt a cél szolgálja az utóbbi években bevezetett elektronikus vállalatirányítási rendszerük, valamint az elektronikus iratkezelő rendszerük. A képzések számítógépen zajlanak, gyakran a tananyagot is elektronikusan kapják meg a hallgatók. Így azonban az energiafogyasztás nő, hiszen a gépek árammal működnek. A probléma megoldása érdekében modern, alacsony fogyasztású gépekkel fejlesztik gépparkunkat,

A Számalk Zrt. nem pusztán az oktatási feladat elvégzését tekinti hivatásának, hanem azt is, hogy lehetőséget biztosítson az élethosszig tartó tanulásnak. Céljuk, hogy az információs társadalom építésének, fejlesztésének aktív részesei legyenek a nem hagyományos oktatási formák alkalmazásával.

Címkék: Ervin díj etika lászló magazin piac profit üzlet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu